Arai RX-7V

De Arai RX-7V is een motorhelm om van te smullen. Misschien deed de Arai RX-7 GP je al watertanden; de verbeterde versie van deze wereldberoemde helm laat je kwijlen. Bekijk en bestel deze helm hier.

20 producten

Van laag naar hoog sorteren
per pagina

Waarom is de RX-7V zo'n innovatief model?

Met de RX-7V heeft Arai een ware opvolger in de markt gezet welke op een aantal punten verbeterd is ten opzichte van de vorige versie, de Arai RX-7 GP. Zo is het draaipunt van het vizier 24 millimeter naar beneden verplaatst. Het draaimechanisme is kleiner geworden en bevindt zich buiten het gebied dat de Snell Research Foundation het meest cruciale punt van de helm heeft genoemd. Dit komt de sterkte van de buitenschaal ten goede.

Het vizier van de RX-7 GP was wat lastig te openen en te sluiten wegens de kleine grip. De RX-7V heeft een grotere grip, wat dit probleem wegneemt. De plastic spoiler boven op de helm zorgt voor minder hete lucht binnenin de helm. Deze is 20 millimeter langer dan die van zijn voorganger. Dit komt de luchtstroming en de aerodynamica bij hoge snelheid ten goede. Dankzij de nieuwe diffuser (Type 12) en de luchtinlaten (IC Duct5) die 19 procent groter zijn geworden, heeft de RX-7V een verbeterde luchtstroming van 11 procent.

De vernieuwde buitenschaal

De vernieuwde buitenschaal ziet er misschien hetzelfde uit als zijn voorganger, maar schijn bedriegt. Het is 30 gram lichter dankzij een nieuw type hars dat gebruikt is tijdens het vervaardigen van de buitenschaal. Door de verplaatsing van het draaimechanisme van het vizier is er 3 millimeter extra ruimte ontstaan voor de mond en kin.

Van extreem goede ventilatie tot ongekend comfort: aan alles heeft Arai gedacht. De schaal is gemaakt van Super Fiber en andere speciale synthetische vezels, wat naast een enorme trekstrekte ook heeft geresulteerd in flexibiliteit. Dit materiaal wordt op verschillende manieren in de F1 sport gebruikt.

Certificering van de Arai RX-7V

De Arai RX-7V voldoet aan zowel de ECE 22.05 als de SNELL M2010 keuring. Waar de ECE keuring een minimaal veiligheidsniveau aangeeft, ligt de standaard bij SNELL stukken hoger. Arai staat al jaren bekend om zijn duidelijke missie: helmen ontwikkelen die de beste bescherming bieden voor de inhoud.

Een belangrijk kenmerk van de helmen is het verdelen van de krachten tijdens een impact. Arai is van mening dat krachten niet in de helm mogen verdwijnen. De vorm van de zeer ronde en gladde buitenschaal, genaamd de R75 vorm, zorgt voor de afwikkeling en de verspreiding van deze krachten. Deze schalen worden véél uitgebreider getest dan noodzakelijk is voor de Amerikaanse SNELL M2010 of de Europese ECE 22.05 testen. De helmen moeten bijvoorbeeld verplichte testen doorstaan tijdens een verticale val waarbij de krachten in één punt op de helm binnenkomen. Een perfecte impact als deze zal in het dagelijkse leven niet voor komen.

Arai test dan ook op andere manieren, zoals een impact waarbij het punt van impact van plaats verandert tijdens een ongeluk. Hier glanst de ronde R75 schaal in zijn rol. Arai gebruikt namelijk jarenlange data van voorvallen die in het écht voor komen, en niet alleen van testen binnen laboratoria.

De luchtinlaten van de helm

De diffuser in combinatie met de luchtvleugel zorgt voor een betere stabiliteit. De diffuser en de luchtinlaten samen zorgen voor een betere lucht toevoer. De IC Duct5 luchtinlaten zijn instelbaar dankzij de 3 posities: dicht, half dicht en open. Dit zorgt ook voor de vermindering van windruis en het verminderen van binnendringend water. Daarbij levert deze luchtinlaat 11% meer luchtstroom in vergelijking tot de vorige Delta Duct5. Het bevat ook een grotere schuif waardoor het openen en sluiten eenvoudig is.

Het vizier

Het VAS MAX Vision (MV) vizier zorgt voor beter zicht in alle seizoenen en tijdens alle vormen van motorrijden. Dit vizier komt standaard met een helder anti-condens Pinlock welke geïnstalleerd kan worden wanneer dit nodig is. Het VAS MV vizier heeft een variabel draaipunt. Hierdoor kan het vizier probleemloos geopend en gesloten worden. Ook nu het draaipunt 24 millimeter lager ligt dan zijn voorganger. Het zijpaneel van het vizier en het vizier zelf kunnen eenvoudig verwijderd worden, mocht dit nodig zijn.

De binnenvoering

De binnenvoering is ook aangepakt en bestaat uit het nieuwe en zeer comfortabele en antibacteriele Eco Pure materiaal. Door verschillende diktes van schuim te gebruiken, kan de drager de pasvorm aanpassen. De pasvorm kan aangepast worden dankzij de instelbare delen van de binnenvoering aan de zijkanten van het hoofd. De luchtuitlaten naast de ogen zijn zo aangepast dat deze zorgen voor een verbeterde luchtstroom.

De nieuwe flap onder het kinstuk verbetert de eivorm van de helm, welke de vorm van het hoofd volgt. Het voorkomt het binnendringen van turbulente lucht onder de kin en vergemakkelijkt het verlaten van adem via de mond.

Achter de wangstukken in de binnenvoering is ruimte overgelaten voor speakers voor een communicatieset. Desgewenst kan er nog 5 millimeter extra van de wangstukken afgehaald worden, indien er meer ruimte nodig is. Er is meer ruimte beschikbaar voor de mond, wat een meer open gevoel geeft. De binnenvoering heeft een verhoogd comfort waardoor de helm beter zit, terwijl de helm eenvoudiger op en af te zetten is. Bij de kinsluiting zijn extra sluitingen aangebracht zodat de helm makkelijk verwijderd kan worden door medische staf in geval van een ongeluk.

Arai RX-7V Specificaties:

  • PB-SNC2 vezel buitenschaal
  • Uitneem- en wasbare Eco Pure binnenvoering
  • Emergency Release Systeem
  • Verwijderbare wangpads
  • IC Duct5 luchtinlaat met 3 standen
  • Chin cover
  • Communicatie set voorbereid
  • Vizier gemakkelijk te verwijderen
  • Diffusers voor betere aerodynamica
  • VAS MAX Vision vizier
  • Pinlock meegeleverd
  • CE en SNELL goedgekeurd
Algemene voorwaardenPrivacyDisclaimer© 2011-2024 Voordeelhelmen